DEL

Det er ganske få år siden, at kæden Normal åbnede deres første butik, men siden har de haft travlt med at udvide med den ene nye butik efter den anden, og de har sågar planer om at udvide til Norge i det kommende års tid.

Siden Normal entrerede markedet for godt tre år siden, har Matas fået sig en kæmpe konkurrent efter nærmest at have haft en form for monopol, hvis man ser bort fra webshops som Hair247 og supermarkeder, der har haft en del af de samme varer på hylderne.

Normal er gået ind med en meget agressiv tilgang til tingene, når det kommer til deres priser, hvor de har presset markedet i en sådan grad at eksempelvis Matas har justeret deres priser, for at kunne konkurrere med dem.

Den store online fordel

Der er mere og mere handel der rykker fra de fysiske butikker og over på webshops, og en stadig større del af Matas’ omsætning stammer fra Matas.dk hvor man kan finde en masse varer og i ro og mag bestille dem hjemme fra sofaen.

Her har Matas stadig en stor fordel, da Normal endnu ikke har valgt at satse på online handel, hvilket kan virke en smule begynderligt, så meget handel netop går den vej.

Mindre butikker som de førnævnte Hair247 har den fordel, at de udelukkende har deres webshop at fokusere på, hvilket betyder at de kan sælge eksklusive mærker som Kerastase, Maria Nila til lave priser, da der ikke også er milliondyre huslejer og en masse salgsekspedienter der skal aflønnes.

Det er derfor webshops som disse, der er Matas store konkurrent på online delen, mens Normal presser dem på de fysiske butikker – det er med andre ord ikke let at være Matas for tiden.

EFTERLAD ET SVAR