DEL

Indholdet du nu skal til at lære er betalt for at virksomheden, der linkes til. Linket er derfor også af betalt karakter.

Rigtig mange mennesker, unge som gamle, har oplevet at have problemer med stress. I dag møder man et pres fra rigtig mange sider. Der er både deadlines der skal nås på arbejde, børn der skal passes, laves mad til, leges med og meget andet, lektier der skal laves til studiet, håret der skal sidde på den rigtige måde og rigtig mange andre ting der kan presse folk til at præstere mere og mere. Nogle mennesker kan ikke klare det her konstante pres der hviler på dem og det er så derfor at de må gå ned med stress.

 

Der findes selvfølgelig en lang række råd man kan tage til sig for at tage kampen op mod stress. Her vil vi prøve at fortælle om nogle af dem.

  • Husk at holde pauser. Det er vigtigt at tage nogle pauser i en travl hverdag. Det kan både være lange pauser eller blot en kort pause på et par minutter hvor du bare fokusere på stilheden og roen
  • Øv dig i at sige og skrue ned for kravene til dig selv. Det kan medhjælpe at du har mindre at tænke på i din hverdag og derfor gøre dig mindre stresset.
  • Prioriter at sove nok. Det er vigtigt for din krop at få nok søvn (mellem 8 og 10 timer) hvis din krop ikke er udhvilet nok kan det være nemmere for dig at blive stresset i situationer hvor du normalt ikke burde føle stresset.

 

Er disse tips ikke noget der har hjulpet dig, så skal du nok overveje at søge hjælp hos en psykolog. Er du bosiddende i eller omkring Odense findes der gode psykologer der kan hjælpe dig videre så du igen kan lave et sundt og raskt liv uden bekymringer og stress.