Indholdet du nu skal til at lære er betalt for at virksomheden, der linkes til. Linket er derfor også af betalt karakter.
Disruption, digitalisering og die dumme dänen. Farerne for de danske virksomhed er fortsat mange, og der stilles hele tiden nye krav til ikke bare produkter, men også de personer som sælger det.
Lige nu er danske virksomheder i færd med at opruste til fremtidens markedsformer. Disruption eller opbrud i markeder er på alles læber, og lige straks ser rangordenen og hierarkiet blandt virksomhederne anderledes ud, for lige nu buldrer digitaliseringen derudaf og ryster tidligere forretningsmodeller i deres fundament.
Den digitale sælger er stadig sælger
Mange vil mene, at der med nye markeder omrokeres i alle aspekter af forretningskæden, men enkelte discipliner består, men indgår blot i nye kontekster. Således vil salgsarbejdet og særligt kravene til sælgeren forbliver.
I følge ekspert i salgstræning Danny Bærtelsen fra Salg & Fokus, vil kernekompetencerne og værktøjerne forblive. Det gode salg kræver nemlig, at man styrer alle tandhjul i det komplekse system af tandhjul, som udgør det samlede salg.
Nye krav til din salgstræning
Selvom salget forbliver som en proces, der skal håndteres, så kræver virksomhedernes interne salgstræning nye aspekter. Og de aspekter kommer bedst i samspil med en professionel salgstræner, som ser salgsprocessen udefra i den nye og moderne kontekst.
For det gode og kontrollerede salg kræver i følge Salg & Fokus at man arbejder aktivt med personlig performance, præsentationsteknik og ikke mindst personlige systemer, som overholder salgsstrategien, men som også sikrer, at den enkelte sælger kan modstå pres, afvisninger og det hårde og lange træk, et sådan salgsarbejde kan være.
Den gode sælger udvikles konstant
For at være en god sælger, som finder overskud og ekstra gåpåmod, når afvisningerne hagler ned og de ventede salg udebliver, anbefaler man hos Salg & Fokus, at der fokuseres på personlig udvikling, og den kommer gerne i et personligt sparringsforløb om salg, for der findes ikke to sælgere, der er ens.
Du kan lade dig inspirere af Salg & Fokus egen salgsvideo, som fokuserer på de dyder der skal arbejdes med, men også de udfordringer, som alle sælgere kender.