DEL
gulvbranchen

Indholdet du nu skal til at lære er betalt for at virksomheden, der linkes til. Linket er derfor også af betalt karakter.

Der har i mange år været stor konkurrence blandt håndværkere og de lokale af slagsen har kæmpet om arbejdet. Nu er der flere og flere håndværkere som har fået øjnene op for online markedsføring. Kampen om de forskellige placeringer på Google er for alvor blevet en kamp og i dette indlæg har vi taget pulsen på markedet.

Over hele håndværker branchen er konkurrencen spidset til online, men i følgende indlæg har vi valgt at fokusere på gulvsliber branchen. Den for den branche kan man hurtigt se hvilke søgeord som de forskellige virksomheder kæmper om. På et ord som “gulvafslibning” er det fire Google annoncer i toppen af søgeside og det ser således ud:

Her der betaler virksomhederne x antal kroner for hver gang der bliver klikket på en annonce. Tidligere på måneden bragte diverse medier historien om Googles høje klikpriser, og et eksempel med en boligadvokat blev bragt. Her viser det sig, at et enkelt klik på en Googleannonce i danmark kan koster over 1000 kr. Søgeordet “Boligfinansiering”, er ordet som koster 1075 kr pr. klik. I USA betaler advokater med speciale i erstatningssager efter biluheld og asbest i bygninger over 1.000 dollar eller knap 7.000 kroner for et enkelt klik, viser tal, fra analysehuset Semrush.

“Gulvafslibning” er også dyrt

Klik prisen for “gulvafslibning” er også dyrt, dog slet ikke i 1000 kroners-klassen. Men branchen taget i betragtning, samt fortjenesten per opgave, ryger vi faktisk, procentvis, over “boligfinansiering”. Men der må tydeligvis stadig være penge i det for de forskellige virksomheder, da annoncerne på “gulvafslibning”, er at finde helt om på side 6!

Det er som sagt ikke i gulvsliber branchen inden for håndværkere, hvor konkurrencen er stor. På elektrikker, tømrer, vvs’er og mange andre ses der lige så stor konkurrence. Der er ingen tvivl om at Google tjener penge – og det er mange penge vi taler om.