DEL
Telemarketing – Målbart og rentabelt, hvis du benytter det rette bureau

Indholdet du nu skal til at lære er betalt for at virksomheden, der linkes til. Linket er derfor også af betalt karakter.

Telemarketing er også kendt som telefonsalg. Det er direkte markedsføring, hvor en sælger udbeder potentielle kunder til at købe produkter eller servicetjenester, som regel over en telefonsamtale. Vi kender alle til telemarketing, og vi har alle prøvet at blive ringet op af sælgere, der ønsker at sælge et produkt til os over telefonen – nogle gange rammer de plet andre gange får de intet salg.

Hvorfor bør din virksomhed bruge telemarketing?

personlig kontakt – vigtig for at opbygge loyaliteten og kundebevarelsen inden for den eksisterende kundebase, men samtidig også effektiv til at få nye kunder. Ved telemarketing får du øjeblikkelig reaktion på de oplysninger, som du ønsker at få.

En forberedt telemarketingskampagne kan resultere i et større udbytte, som giver dig grundlag af nye kunder eller analysedate, der kan være værdifuldt for din virksomhed i mange år i fremtiden. Telemarketing kan altså være et effektivt kommunikationsværktøj.

Et godt telemarketingbureau formår at sige det rigtige til den rette målgruppe

Har dine medarbejdere ikke de rette kompetencer eller ønsker din virksomhed ikke at etablere jeres egen telemarketingafdeling, kan du med fordel overdrage telemarketing til et eksternt bureau. Det er vigtigt at vælge et godt og erfaren telemarketingbureau, da de kan generere positive svarprocenter. Du skal se på telemarketing som en investering, da du har mulighed for at markedsføre og sælge til en specifik målgruppe, hvor omkostningerne kan være høje – men ved valget af et godt og erfaren telemarketingbureau bør din investering tjene sig hjem igen samt give din virksomhed et større overskud på bundlinjen. Telemarketing er desuden 100% målbart – du har mulighed for at se værdiskabelsen for hvert opkald, dit telemarketingbureau foretager.

Hvilke typer virksomheder

Som udgangspunkt kan alle virksomheder, der sælger produkter eller ydelser benytte sig af telemarketing og telemarketingbureauer. Du kan også mulighed for at tilkøbe dig salgstræning til dine medarbejdere, så I internt i virksomheden har mulighed for at besidde jeres egen telemarketingafdeling.

EFTERLAD ET SVAR