DEL

Indholdet du nu skal til at lære er betalt for at virksomheden, der linkes til. Linket er derfor også af betalt karakter.

Flere og flere danskere har meget stillesiddende jobs. Det kan være jobs hvor man sidder foran sin computer det meste af dagen og arbejder der. Den menneskelige krop er derimod ikke designet til at sidde så meget stille og derfor vil man også opleve at hvis man ikke får aktiveret sin krop på andre måder at man oplever øget risiko for sygdom. Det er selvfølgelig en træls situation både for en selv og for ens arbejdsplads. Derfor vil vi her give dig vores bedste tip til at undgå sygdom hvis du har et meget stillesiddende job. Tippet kan bruges at alle også selvom du har et mere aktivt arbejde, men burde særligt tages til efterretning hvis du sidder ned de fleste af de 8 timer om dagen du er på arbejde.

Motion er super vigtigt for din krop. Igennem alle de år hvor mennesker har været på denne jord har vi aldrig siddet så meget stille som vi gør nu. Derfor er menneskekroppen ikke lavet til at sidde så meget ned. Det er vigtigt at den bliver aktiveret og du får rørt dig lidt en gang i mellem. Det kan også være med til at sørge for at du lever længere hvis du sørger for jævnlig motion. Det er lige meget om det er et par løbeture om ugen, at du begynder at gå til fodbold eller at du melder dig ind i et fitnesscenter hvor du træner et par gange om ugen. De hjælper alle sammen med at holde kroppen i gang

Når du så er begyndt at træne, vil du hurtigt opleve at dine muskler måske ikke har samme styrke dagen efter. Det er fordi musklerne skal restituere før du kan bruge dem igen ved fuld styrke. Hvis du gerne vil øge din restitution så du ikke går sjovt rundt dagen efter din lange løbe tur, så kan du overveje et par recovery boots som vil hjælpe dig og dine ben med at blive klar hurtigere end normalt.