Vi lever i et samfund hvor næsten alle aspekter i vores hverdag er blevet digitaliserede, og næsten alt kan findes på internettet. Dette er også grunden til, at virksomheder bruger meget til på online markedsføring, men dette betyder ikke, at vi skal droppe offline markedsføring helt og aldeles. Det kan nemlig stadig betale sig at printe plakater og stille sig ud med sin brochureholder og sit beachflag. Og hvis både online markedsføring og offline markedsføring bliver brugt sammen og korrekt, vil man med sikkerhed opleve succes.
Alle er på nettet
Det er ikke kun unge mennesker som bruger internettet til sociale medier som Facebook, twitter, instagram, men det er faktisk hele den danske befolkning som benytter sig af internettet. 89% af danskerne i alderen 16 – 89 er på internettet minimum en gang om ugen, imens 80% af samtlige danskere handlede på internettet i år 2015. Disse tal steg drastisk fra år 2010, hvilket vil sige, at det forventes at endnu flere bruger internettet i år. Når alle bruger internettet så meget, er det jo logisk at online markedsføring bør være vigtigst, men der er faktisk stadigvæk punkter offline markedsføring har en fordel.
Fordele ved offline markedsføring
Selvom vi har lært at folk bruger internettet som aldrig før, så vil man stadigvæk komme ud til flere mennesker ved brug af offline marketing, med online markedsføring er man afhængig af, at ens målgruppe har Internetadgang, imens man med offline markedsføring bare skal have folk til at gå en tur i byen.
Fordele ved online markedsføring
Med online markedsføring er det både hurtigere og nemmere at få sine budskaber ud, man vil altså kunne sidde hjemme i stuen bag computeren og få lagt informationer ud på nettet lynhurtigt. Online markedsføring er også er også billigere, da man ikke har behov for meget arbejdskraft for at få spredt informationer ud over hele Danmark.
Skriv et svar
Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.